diumenge, 1 de novembre del 2015

Propostes d'ús de les xarxes socials per a compartir aprenentatge:

En primer lloc, la formació del professorat, alumnat i fins i tot famílies, per a l'ús crític de les xarxes socials i sobretot per a un ús didàctic i enriquidor de les mateixes.

En segon lloc, és imprescindible que el professorat utilitze en la seva vida quotidiana aquestes plataformes si vol treballar amb elles a l'aula. Per plantejar un tema utilitzant les xarxes socials, cal controlar molt bé tots els aspectes de la xarxa.


Finalment, reconversió dels espais d'aprenentatge i garantir l'accés a recursos d'informació valuosa, objectiva i pertinent, a més de crear espais, físics o virtuals, en els que puga propiciar l'intercanvi d'informació, i assegurar condicions d'interacció en les quals no es reproduïsca la informació, sinó que es genere coneixement autònom.

Funcionalitat a l'ús de les xarxes socials en educació en la actualitat i en el futur

En l'actualitat, vaig a enumerar una sèrie d'avantatges:
  • mantenir-me en contacte
  • comunicar-me
  • immediatesa de la comunicació
  • estar informat de temes del meu interés
  • seguir referents
  • comoditat i simplicitat en l'experiència d'interacció
  • funcionalitat i ubiqüitat


Però no tot són avantatges, cal ensenyar / aprendre a utilitzar-les perquè no es tornen en contra nostra, perquè les utilitzem i no ens utilitzen.


En el futur, segons els experts:
  • hi haurà un gir cap a l'anonimat
  • s'apreciarà més la brevetat
  • es compartirà més que es crearà
  • més capitalisme en les xarxes socials
  • augmentarà significativament el nombre d'usuaris
  • les xarxes socials buscaran un canvi d'estratègia per adaptar-se als costums dels internautes