Presentació



   Hola,
Benvinguts al meu bloc


Sóc Pilar Jordà, psicòloga i logopeda. Actualment (i des de fa bastants anys), treballe com a orientadora a un SPE (Servei Psicopedagògic Escolar) atenent escoles públiques d'Educació Infantil i Primària.

Al llarg d'esta experiència he trobat, entre altres, dos carències importants en l'alumnat:
1) Les dificultats en la resolució de conflictes inter i intrapersonals, falta de diàleg, la no expressió d'opinions, idees, emocions i sentiments de forma assertiva
2) Les dificultats en comprensió lectora, vocabulari, i la poca motivació per la lectura, sent esta un instrument tan important pels aprenentatges i per a créixer com a persona.


Atés que en els objectius generals i comunicatius de les tertúlies dialògiques es troben entre altres:
- desenvolupar hàbits de treball en equip,
- adquirir habilitats per a la resolució dialògica de conflictes,
- generar hàbits de lectura,
- potenciar la interacció social,
- treballar l'argumentació i defensa d'idees, l'estructuració i fluïdesa del discurs,...
i alguns  més que aniré desenvolupant al llarg del bloc,
doncs m'ha semblat un tema molt adequat per a la formació i assessorament del professorat (sent aquesta una de les nostres funcions com a orientadors als centres educatius).


Esta activitat està  dirigida principalment al professorat i s'inclou en el PAT (Plà d'acció tutorial) del Centre, amb l'objectiu de millora de la convivència i resolució de conflictes


1 comentari:

  1. Estic completament d'acord amb la primera dificultat. Normalment no deixem cap espai per què els xiquets i xiquetes puguen expressar com es senten. Em pareix molt interessant el que proposes al teu bloc.

    ResponElimina