Com que a la nostra aula hi ha alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, hem d'assegurar donar resposta a les diferents capacitats dels xiquets i xiquetes per tal d'aconseguir una verdadera inclusió educativa.
L'activitat central de la nostra programació, la tertúlia dialògica, i la metodologia en la qual està basada, l'aprenentatge dialògic, implica una interacció igualitària de tot l'alumnat, on l'important és que l'alumne participe i faja les seues aportacions amb independència de les seues capacitats o dificultats. Tots escoltem a tots. Tots valorem a tots.
No obstant això, hem de facilitar l'accés de l'alumnat amb n.e.s.e. a les activitats que proposem, i per aconseguir-ho podem fer diferents adaptacions en la nostra programació:
- Fer un ús protegit de la llengua, amb més nivell de concreció i exemplificació en les explicacions, més gesticulació...
- Deixar al xiquet/a més temps en les seues intervencions.
- Utilitzar adaptacions més senzilles del llibre que s'haja triat.
- Priorització d'objectius.
- Adaptacións en els criteris i formes d'avaluació.
- Suport visual: ús de pictogrames, il·lustracions...
- Ajuda d'una persona de suport a l'aula, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada